26 kwietnia 2024

Sukces w biznesie bywa niekiedy pułapką.

Sukces ma smak, którego wielu przedsiębiorców chciałoby doświadczyć, lub już spróbowało. Choć może się to wydawać kuszące, sukces nie jest pozbawiony ryzyka. Trzeba uważać na podstępne zachowania, które może wywołać, umiejętnie omijając jego pułapki.
Istnieją firmy, które osiągnąwszy sukces, wydają się niezwyciężone. Nie dajcie się zwieść pozorom, bo te pozornie niezniszczalne firmy upadły, stając się ofiarami własnego sukcesu. Skromność i pokora są kluczem do tego, aby Twoja firma była w stanie stawić czoła każdej burzy. Sukces, za którym opowiada się każdy przedsiębiorca, jest wyrazem wiary w swoje możliwości i w pewne szanse, ale może też być źródłem porażki.

Nierealistyczna wizja.

Nie zmieniaj swojej wizji rzeczy tylko dlatego, że w danym momencie odnosisz sukces. Nie pozwól, aby sukces Cię zaślepił, a przede wszystkim nie „spoczywaj na laurach”! Twoje wysiłki, napędzane przez twoją motywację, powinny być podtrzymywane.
W okresie powodzenie, możesz dojść do przekonania, że masz zdolność do osiągnięcia sukcesu w każdej sytuacji, co jest dalekie od prawdy. Zaniedbane czynniki mogą doprowadzić do Twojego upadku oraz upadku Twojej firmy i wszystkiego, co się z nią wiąże (pracownicy, itp.). Nie lekceważ istniejącego ryzyka, ale rozważ je, każde z osobna, według jego prawdziwej wartości. Przyjmij, że zanim powiesz sobie, że niektóre z nich to tylko szczegóły, wszystkie one wymagają oceny.
Być może jesteś dziś w bardziej niż wygodnej pozycji. Nie ma gwarancji, że jutro też tak będzie! Odniesienie sukcesu w jednym momencie nie oznacza, że jest on nieokreślony. Możesz prezentować się jako lider rynku, ale nie zapominaj, że Twoi konkurenci tylko czekają, aby Cię zdetronizować!
Poza tym stale pamiętaj, że wszystko się zmienia, przemieszcza, trendy rynkowe się modyfikują, moda ewoluuje. Dostosuj się do nich. Czasami oznacza to wprowadzanie innowacji do swoich produktów i/lub usług. Bierz pod uwagę opinie swoich klientów i słuchaj ich rad w celu poprawy, ponieważ sukces nie oznacza, że nie możesz zrobić tego lepiej!

Arogancja i próżność – twoi najgorsi wrogowie.

Sukces nie powinien wpływać na Twoje zachowanie i działania oraz obniżać Twojego poziomu czujności. Kluczem jest zachowanie jasnego umysłu i – nie można tego powiedzieć wystarczająco często – utrzymanie rzeczy w odpowiedniej perspektywie. Nie wyolbrzymiaj swojego poziomu pewności siebie, nie bądź arogancki, dumny czy zarozumiały. A przede wszystkim nie przeceniaj swoich umiejętności i doświadczenia. Biznes jest często wynikiem pracy wielu osób, a nie pojedynczej jednostki.
Chociaż ciężko pracowałeś na swój sukces, pamiętaj, że szczęście jest również po Twojej stronie. Szczęście, po części, jest odpowiedzialne za Twój sukces. Innymi słowy, trzymaj stopy na ziemi. Co więcej, sukces nie oznacza, że nie popełnia się błędów. Przeanalizuj je i popraw. Rób to z myślą o poprawie. Zidentyfikuj również swoje słabości, abyś mógł na nich bazować, bo pamiętaj, że sukces ma też swoje granice.
Ryzyko związane z trudnościami polega na tym, że możesz stracić nawyk radzenia sobie z nimi. Nie należy wpadać w nadmierną panikę. Zachowaj zimną krew, poświęcając czas na analizę sytuacji, zanim zareagujesz i pomyślisz tak, abyś mógł działać odpowiednio, w sposób zorganizowany.

Krótko mówiąc, nie daj się ponieść szaleństwu sukcesu i pokusie zysku.