10 października 2024

Od czego zależy sukces w sprzedaży?

Jeśli zajmujesz się sprzedażą, na pewno zauważyłeś, że nie jest to tak proste zadania, jak mogłoby się wydawać. Nie wystarczy kontaktować się z potencjalnymi klientami i zachwalać produkt, który się im oferuje, żeby zostać kolejnym milionerem. Dziś bardzo mało osób kupuje tylko dlatego, że coś jest dobre. Znacznie ważniejsze są emocje, które w kliencie budzi twój produkt. Musisz je poznać, żeby sprzedawać więcej.

Skup się na tym, co klient chce usłyszeć


Nie skupiaj się na produkcie, kiedy zaczynasz o nim opowiadać. Może to brzmieć dziwnie, ale to nie on w procesie sprzedaży jest najważniejszy. Zamiast wychwalać jego zalety, jakość i cenę, skup się na tym, jak może wpłynąć na klienta. Dla niego to dość oczywiste, że oferujesz mu coś wysokiej jakości, bo na rynku to obecnie standard. Kiedy zaczynasz opowiadać o zaletach twojego produktu, tracisz zainteresowanie konsumenta. A jeśli skupisz się w pełni na nim i zaczniesz mówić to, co on chce usłyszeć, od razu odczujesz, że jego zainteresowanie wzrasta. Pozwól mu mówić i przekazać Ci, dlaczego kupiłby dany produkt.

Dawaj od siebie jak najwięcej


Jeśli masz wrażenie, że pracujesz za mało, zacznij dawać od siebie więcej. Im bardziej zadowolony będzie twój klient, tym większej liczbie osób Cię potem poleci. Dzwoń do klientów po czasie i pytaj, czy produkt, który im sprzedałeś, dobrze się sprawdza, oferuj swoją pomoc i interesuj się, co jeszcze możesz dla nich zrobić. Im mocniej doceniony poczuje się klient, tym mocniej utwierdzi się w przekonaniu, że dokonał mądrego zakupy. Ale jeśli pozostawisz go samemu sobie, a sprzęt się u niego nie sprawdzi, to automatycznie nadszarpnie twój wizerunek jako wiarygodnej i godnej zaufania osoby w biznesie.

Zbieraj informacje zwrotne


Jeśli nie wiesz, dlaczego klienci kupują twoje produkty albo czemu z nich rezygnują, po prostu ich o to zapytaj. Większość z nich nie będzie miała żadnych oporów przed tym, żeby podzielić się z Tobą swoimi odczuciami. Dzięki takiemu badaniu i zbieraniu informacji będziesz wiedział, w jaki sposób rozmawiać z przyszłymi klientami. Klient zawsze ma emocjonalny powód, szczególnie jeśli kupuje pod wpływem impulsu. Kiedy go poznasz, będziesz wiedział, jak z nim rozmawiać i co mu oferować. Bez tej wiedzy będziesz znacznie mniej skuteczny i więcej twoich transakcji nie zostanie zamkniętych, a to na nich przecież zarabiasz.